۱۴۰۱ آذر ۵, شنبه

ایرانشهر؛ بازداشت ۹ دانش آموز دختر بلوچ توسط نیروهای نظامی با همکاری مدیر مدرسه


 ۹ دانش آموز دختر با همکاری مدیر مدرسه توسط نیروهای نظامی در ایرانشهر بازداشت شدند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، نیروهای نظامی با همکاری مدیر دبستان دخترانه “شاهد”، ۹ دانش آموز این مدرسه را بازداشت کردند.

از هویت این دانش آموزان دختر تا لحظه ی تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نیست.

یک منبع مطلع در این رابطه به شبکه «کلمه» گفت: “پس از شعار دادن ۹ تن از دانش آموزان، خانم سجادی مدیر مدرسه مذکور، آنها را در یک کلاس حبس کرده و با تماس با اداره اطلاعات، برای بازداشت آنها اقدام کرده است.”

این منبع در ادامه گفته، نیروهای اطلاعات با تماس خانم سجادی به مدرسه شاهد آمده و تمام این دانش آموزان را بازداشت کرده اند.

گفته می‌شود، “سجادی” مدیر مدرسه شاهد، فضای این مدرسه را کلا امنیتی کرده است؛ وی بارها کتاب های دانش آموزان را بررسی کرده که تصویر خمینی از کتاب ها پاره نشده باشد.

پیشتر نیز مدیران مدارس شهرهای راسک، نیکشهر، زاهدان و پیشین اقدام به تهدید و فراخواندن نیروهای نظامی برای ایجاد رعب و وحشت و بازداشت دانش آموزان بلوچ کرده بودند.

در تاریخ ۳ آبان ماه نیز مدیر دبیرستان پروین اعتصامی با هویت “بخارایی” در شهرستان ایرانشهر با فراخواندن نیروهای نظامی به این مدرسه باعث کشته شدن “پارمیس همنوا” توسط این نیروها شده بود.

لازم به ذکر است پس از تجمعات مسالمت آمیز شهروندان بلوچ‌ نسبت به تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به کودک دختر “ماهو بلوچ” در زاهدان، بیش از صدها معترض بلوچ با گلوله‌های جنگی در جمعه خونین زاهدان و خاش کشته و بالغ بر ۴۰۰ نفر مجروح شده‌اند. همچنین از زمان آغاز اعتراضات تاکنون، صدها شهروند بلوچ بازداشت شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر