۱۴۰۱ آذر ۱۸, جمعه

منابع حکومتی از کشته شدن یک امام جماعت در خاش خبر دادند


 در حالی اعتراضات مردمی علیه جمهوری اسلامی در استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد، مقام‌های حکومتی از کشته شدن یک امام جماعت در شهرستان خاش خبر دادند و آن را به «افراد ناشناس» منتسب کردند.

شورای تامین استان سیستان و بلوچستان با «شهادت» توصیف کردن قتل «مولوی عبدالواحد ریگی»، امام جماعت اهل سنت مسجد «امام حسین» شهرستان خاش نوشت که او «توسط افراد ناشناس در ظهر روز پنج‌شنبه ربوده و کشته شد».

در بیانیه شورای تامین سیستان و بلوچستان عبدالواحد ریگی از «مولوی‌های شاخص منطقه و استان» توصیف شده است.

همزمان خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، فیلمی منتشر کرده‌ که این مولوی را در کنار محمدجواد حاج علی‌اکبری نشان می‌دهد. حاج علی‌اکبری اخیرا و پس از فاجعه جمعه خونین زاهدان (هشتم مهر)، به نمایندگی از علی خامنه‌ای به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.

مولوی عبدالواحد ریگی در این فیلم، از نظام و رهبر جمهوری اسلامی حمایت می‌کند.

برخی از کاربران حکومتی در شبکه‌های اجتماعی با انتشار خبر کشته شدن این امام جماعت، به مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی حمله کرده و او را به سکوت در این باره متهم کردند.

در مقابل، برخی دیگر از کاربران با ابراز تردید درباره اطلاع‌رسانی حکومت در مورد این قتل، آن را در جهت ایجاد تفرقه در استان سیستان و بلوچستان و همچنین بهره‌برداری حکومت برای سرکوب مخالفانش در منطقه ارزیابی کردند.

به دلیل محدودیت‌های اطلاع‌رسانی در ایران، منابع مستقل قادر به اطلاع‌رسانی در این باره نیستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر