۱۴۰۱ دی ۶, سه‌شنبه

برپا شدن آیین چهلم آیلار حقی با حضور مردم؛ پدرش صداوسیما را مسوول تحریف موضوع قتل او خواند


 مراسم چهلم آیلار حقی، از جوانان کشته شده در جریان اعتراضات، روز سه‌شنبه با حضور جمعیت پرشماری از مردم در تبریز برگزار شد. پدر آیلار حقی در این مراسم در سخنانی گفت که از گزارشگر صداوسیمای جمهوری اسلامی که آبرو و حیثیت دخترش را پایمال کرده است، نمی‌گذرد.

روز ششم دی، مردم تبریز با سر دادن شعارهای ضدحکومتی، مراسم چهلم آیلار حقی را که در جریان اعتراضات ۲۵ آبان به دست نیروهای سرکوب‌گر به قتل رسید، به صحنه اعتراض بدل کردند.

پدر آیلار حقی در این مراسم گفت: «آیلار در قلب ما حضور دارد. هم حیثیت آیدا زنده است و هم خودش. من شاید از خون او می‌گذشتم اما از گزارشگر صداوسیما که آبرو و حیثیت او را پایمال کرد، نمی‌گذرم.»

او در ادامه گفت: «گزارشگر صداوسیما در عرض دو دقیقه هم بازجو شد، هم قاضی؛ هم رای داد و هم آبروی خانواده و نزدیکان آیلار را زیر پا گذاشت. به حق این روز و حضرت زهرا، خدا از او نگذرد.»

مردم حاضر در این مراسم در واکنش به این صحبت‌ها شعارهایی چون «ننگ ما، ننگ ما، صدا و سیمای ما» سر دادند.

پدر آیلار با اشاره به این که خانواده او تا امروز نتوانسته‌اند وسایل شخصی فرزندشان را از جمهوری اسلامی پس بگیرند، گفت: «این حسرت به دل مادرش مانده که لباس‌ها، کفش و گوشی دخترش را بگیرد.»

او در ادامه یادآوری کرد: «به من می‌گویند برو حق او را بگیر! وقتی هیچ حقی در مملکت نیست من چطور می‌توانم حقش را بگیرم؟! به خدا سپردم ...»

حاضران در این مراسم در پاسخ به این صحبت‌های پدر آیلار گفتند که «ظلم روی زمین نمی‌ماند» و شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر