۱۴۰۱ آذر ۱۸, جمعه

لیلا حسین‌زاده، فعال زندانی، ادعای دادگستری مبنی بر خودداری‌اش از درمان را دروغ خواند


 یلا حسین‌زاده، دانشجوی زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز، ادعاهای رئیس کل دادگستری استان فارس مبنی بر خودداری او از درمان را رد کرد.

خانم حسین‌زاده در یک فایل صوتی که از زندان منتشر کرده می‌گوید که با وجود درخواست‌های مکرر از زمان بازداشت تا چند روز پیش فقط یک بار و آن هم همزمان با صحبت‌های اخیر رئیس کل دادگستری فارس توسط یک پزشک معاینه شده و این اقدام نیز منجر به رسیدگی به وضعیت او نشده است.

او در ادامه از بروز نشانه‌های یک بیماری جدی و جدید در خود خبر داده است.

کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس، روز ۱۶ آذر در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان مدعی شده بود که چند روز پیش از آن و پس از اطلاع از وضعیت بد سلامت بینایی و چشم خانم حسین‌زاده در پی گفت‌وگوی خانواده او با رسانه‌های خارج از کشور این موضوع بلافاصله از سوی دستگاه قضایی استان مورد بررسی قرار گرفته و پس از دریافت گزارش معاینات دوره‌ای این دانشجوی زندانی مبنی بر سلامت عمومی، مجوز انتقال او برای معاینه چشم‌ صادر شده، اما خانم حسین‌زاده از همکاری در این باره سر باز زده است.

آقای موسوی در ادامه وضعیت عمومی این فعال دانشجویی زندانی را «خوب» و «بدون مشکل حاد» عنوان کرده بود.

لیلا حسین‌زاده، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته‌ انسان‌شناسی دانشگاه تهران، ۲۹ مرداد امسال برای چندمین بار در سال‌های گذشته بازداشت و یک هفته پس از آن به زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شد.

حبس این دانشجوی زندانی و تمدید آن از اواسط آبان در حالی است که پزشکی قانونی به دلیل ابتلا به بیماری خودایمنی گوارشی، پیشتر دو بار حکم عدم تحمل حبس برای او صادر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر