۱۴۰۱ دی ۲۷, سه‌شنبه

خانواده‌ هستی حسین‌پناهی، دانش‌آموز به‌کمارفته، به «خانه سازمانی تحت نظر» منتقل شدند

 



پس از قطع امید پزشکان از به هوش آمدن هستی حسین‌پناهی، دانش‌آموز ۱۶ساله‌ای که از ۱۹ آبان در پی حمله مأموران حکومتی به کما رفته، پایگاه خبری کردپا، با انتشار جزئیاتی از این حمله، از انتقال هستی و خانواده‌اش به «یک خانه سازمانی تحت نظر و بدون بازدید» خبر داد.

کردپا روز سه‌شنبه ۲۷ دی اعلام کرد خانوادهٔ هستی «با فشار نهادهای امنیتی مجبور به نقل منزل از روستای قروچای به یک خانه‌ سازمانی در سنندج شده‌اند و اجازه هیچ‌گونه ملاقات با هیچ‌کس را ندارند».

بر اساس این گزارش، سطح هوشیاری هستی حسین‌پناهی «زیر ۵» است، اما چون «پلک می‌زند»، خانواده راضی به پذیرش قطع امید پزشکان نشده‌اند.

امین مصطفی‌زاده، روزنامه‌نگار در اربیل، هم در گفت‌وگو با رادیوفردا این خبر را تأیید کرد.پیشتر کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان بر اساس گزارش‌های «غیرمستقیم» از پروندە پزشکی هستی، علت مرگ مغزی این دانش‌آموز را «ضربە مستقیم بە سر» اعلام کرده بود و اکنون پایگاه خبری کردپا جزئیات بیشتری را در این باره منتشر کرده است.

به‌نوشته این پایگاه خبری، هستی حسین‌پناهی به ‌همراه چند دانش‌آموز دیگر روز ۱۶ آبان ۱۴۰۱ توسط مدیر مدرسه و حراست احضار شده و با نشان‌دادن ویدئویی به آن‌ها گفته می‌شود که در اعتراضات شرکت کرده‌اند.

سپس حراست این دانش‌آموزان را به‌مدت یک ساعت به «مکانی نامعلوم» منتقل می‌کند و آن‌ها را مورد «ضرب‌وجرح» قرار می‌دهد.

بنا به آنچه کردپا نوشته، دانش‌آموزان زنگ آخر به مدرسه «با حالت غیرطبیعی و در حال گریه» بازگردانده می‌شوند و هنگام بازگشت به خانه، پس از آن‌که متوجه می‌شوند یک ماشین نیروهای امنیتی آن‌ها را تعقیب می‌کند، هستی «خود را از ماشین در حال حرکت، با سرعت بسیار پایین، پرت می‌کند».

در روز ۱۹ آبان شورای هماهنگی فرهنگیان به‌نقل از منابع محلی اعلام کرده بود که «پدر هستی تهدید شده بگوید دخترش از ماشین خود را به بیرون پرت کرده، اما مادرش می‌گوید که در مدرسه او را با باتون زده‌اند و اثر باتون روی سرش کاملاً مشخص بود».

در جریان سرکوب اعتراضات «زن زندگی آزادی» که از ۲۶ شهریور در پی اعلام خبر کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت پلیش گشت ارشاد آغاز شد و همچنان ادامه دارد، گزارش‌ها و ویدئوهای بسیاری از یورش‌بردن مأموران حکومتی به مدارس منتشر شده است.

در جریان این حمله‌ها شمار بسیاری از کودکان دانش‌آموز زخمی و مضروب و شماری بازداشت و به کانون‌های اصلاح و تربیت (زندان مخصوص زیر ۱۸ساله‌ها) منتقل شده‌اند.

در جریان سرکوب اعتراضات «زن زندگی آزادی» در چهار ماه گذشته حدود ۵۰۰ معترض به‌دست نیروهای حکومت کشته شده‌اند که دست‌کم ۶۴ نفر آنان کودک بوده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر