۱۴۰۱ اسفند ۲۵, پنجشنبه

تداوم بازداشت زهرا صدیقی همدانی


 خبرگزاری هرانا – الهام چوبدار با تودیع قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شد. همزمان زهرا صدیقی همدانی به دلیل عدم توانایی در تامین میزان وثیقه کماکان در زندان بسر میبرد.

یک منبع مطلع با بیان اینکه “حکم اعدام الهام چوبدار و زهرا صدیقی همدانی در دیماه لغو شده است”، اعلام کرد: “زهرا صدیقی همدانی به دلیل عدم توانایی در تامین وثیقه دو میلیارد تومانی، کماکان در زندان بسر میبرد”.

نخستین بار در تاریخ پانزدهم آبان ماه ۱۴۰۰، سازمان اطلاعات سپاه با انتشار بیانیه ای از بازداشت این دو شهروند تحت عنوان “سرشبکه قاچاق دختران و زنان ایرانی به یکی از کشور‌های منطقه جهت فحشا و هدایت و پشتیبانی از گروه‌های همجنس‌گرایی که تحت حمایت سرویس‌های اطلاعاتی فرامنطقه‌ای” خبر داد. گرچه چندی بعد طیفی از فعالین حوزه ال جی بی تی بازداشت این شهروند را به گرایش جنسی و فعالیت های او در زمینه دفاع از حقوق همجنسگرایان نسبت دادند. گفته میشد بازداشت زهرا صدیقی همدانی در مسیر سفر از اقلیم کردستان به ترکیه و در خاک ایران صورت گرفته است.

زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار در شهریور امسال توسط دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شدند. مرکز رسانه ای قوه قضاییه مدعی شد نامبردگان به اتهام افساد فی الارض از طریق مشارکت در باند “قاچاق زنان و دختران” به اقلیم کرستان عراق این محکومیت را دریافت کرده اند، در نقطه مقابل این ادعا، گزارشاتی از سوی منابع غیررسمی منتشر شده است که ادعا می کند دو فرد یاد شده در رابطه با گرایش جنسی خود و فعالیت در این حوزه به اعدام محکوم شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر