۱۴۰۲ فروردین ۲۷, یکشنبه

همسر الهه محمدی، روزنامه‌نگار زندانی: نه پاسخی دریافت می‌کنیم، نه فریادرسی داریم


 «سعید پارسایی»، همسر «الهه محمدی»، روزنامه‌نگار زندانی، با انتشار پستی در اینستاگرام خود از ۲۰۰ روز بازداشت موقت همسرش خبر داده و گفته تمام پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌ها برای تعیین تکلیف همسرش بی‌نتیجه مانده است.

الهه محمدی خبرنگار روزنامه «هم‌میهن» است که در مهر امسال به‌دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دستگیر شد. بازداشت او پس از آن صورت گرفت که او با سفر به سقز گزارش مفصلی از مراسم خاکسپاری «مهسا امینی» در روزنامه‌ هم‌میهن منتشر کرده بود.

همسر الهه محمدی درباره وضعیت او نوشته است: «هر چه تلاش کردیم پاسخی نگرفتیم. از دادسرا تا دادگاه، یکی پس از دیگری مواد قانون دادرسی عادلانه نقض شد.»

او ادامه داده است: «با هر مسوولی می‌شد ملاقات کردیم، بارها نامه نوشتیم، ساعت‌ها و روزها جلوی اوین، دادسرا، دادستانی و پشت در اتاق مسوولین مربوطه نشستیم، حتی دستور بررسی فوری گرفتیم.»

آقای پارسایی همچنین نوشته است: «بارها قول مساعد شنیدیم، اما تا به امروز با وجود بارها مراجعه، نه وکیل اجازه دسترسی به پرونده را داشته است و نه پاسخی دریافت می‌کنیم و نه فریادرسی یافته‌ایم و ما همچنان در همان بلاتکلیفی روز اول هستیم.»

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و سازمان اطلاعات سپاه در ۸آبان‌ با انتشار بیانیه‌ای مشترک، الهه محمدی و «نیلوفر حامدی» خبرنگار شرق را افراد آموزش‌دیده در دوره‌های به گفته آن‌ها «رژیم مافیایی آمریکا» معرفی و آن‌ها را متهم کردند که نقش منابع اولیه خبرسازی برای «رسانه‌های بیگانه» را ایفا کرده‌اند.

ایران‌وایر به عنوان رسانه‌ای که نخستین بار نام «مهسا امینی» را منتشر کرد، پیش از این تاکید کرده که منبع اطلاعات این رسانه، الهه محمدی و نیلوفر حامدی نبوده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر