۱۴۰۲ خرداد ۲۹, دوشنبه

محمدرضا مراد بهروزی و سوری بابائی چگینی مجموعا به دو سال حبس محکوم شدند


 محمدرضا مراد بهروزی و سوری بابائی چگینی، شهروندان ساکن قزوین توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب قزوین مجموعا به دو سال حبس محکوم شدند. آقای مراد بهروزی از بابت پرونده پیشین در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان چوبیندر قزوین است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدرضا مراد بهروزی و سوری بابائی چگینی به حبس محکوم شدند.

بر اساس این حکم که توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب قزوین صادر شده، آقای مراد بهروزی و خانم بابائی چگینی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” هر کدام به یک سال حبس تعزیزی با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شدند.
یک منبع مطلع ضمن بیان اینکه “پرونده این زوج از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام مشمول بخشنامه عفو نشده بود”، به هرانا گفت: “با توجه به پرونده های پیشین این افراد، وکلای این خانواده درخواست تجمیع احکام را به مرجع قضایی ارسال کرده اند.”

به گفته این منبع مطلع، “آقای مراد بهروزی علیرغم امضای برگه تعهد نامه بخشنامه عفو تاکنون مشمول نشده است. مسئولین مربوطه با مرخصی وی حتی با تودیع وثیقه نیز مخالفت میکنند.”

محمدرضا مراد بهروزی در مرداد ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و پس از مدتی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی پس از چندی از بابت اتهام” توهین به رهبری” به یک سال حبس تعزیری و در خصوص اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

آقای مراد بهروزی در تاریخ بیست و چهارم تیرماه سال گذشته بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت یک ساله خود به زندان قزوین منتقل شد.

محمدرضا بهروز مرادی در اسفندماه سال گذشته، در خصوص پرونده ای که در دوران حبس علیه وی گشوده شده، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری شهرستان محمدیه به ریاست محمد حسینی از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به تحمل ده ماه حبس، ممنوعیت خروج از کشور به مدت دو سال و توقیف تلفن همراه به مدت یک سال و در خصوص اتهام “ترغیب مردم به ارتکاب اعمال منافی عفت” به تحمل هشت ماه و ده روز حبس محکوم شده است. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ده ماه حبس تعزیری در خصوص آقای مراد بهروزی اجراست.

سوری بابائی چگینی نیز در تیر ماه سال گذشته بازداشت و در دیماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. وی مجددا در تاریخ هفدهم دی ماه سال گذشته در زمانی که برای دریافت تلفن همراه فرزندانش به دادگستری محمدیه مراجعه کرده بود بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ شانزدهم فروردین امسال بطور موقت آزاد شد.

خانم بابائی چگینی نیز از بابت توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری شهرستان محمدیه به ریاست محمد حسینی از بابت “تظاهر به فعل حرام” به تحمل یک ماه حبس و در خصوص اتهام “ترغیب مردم به ارتکاب اعمال منافی عفت” به شش ماه حبس، ممنوعیت خروج از کشور به مدت دو سال و توقیف تلفن همراه به مدت یک سال محکوم شده است. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی شش ماه حبس در خصوص خانم بابائی چگینی قابل اجرا خواهد بود.

سوری بابایی چگینی در بخش دیگری از پرونده خود توسط همین شعبه از بابت اتهام “حضور بدون حجاب شرعی در معابر عمومی” به دو ماه حبس محکوم شد. این حکم به دلیل عدم تعهد وی در دومین دوره بازداشت یک ماه دیگر اضافه شد.

خانم بابائی چگینی در تاریخ چهارم خرداد امسال، در منزل شخصی خود بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت شش ماهه خود به زندان چوبیندر قزوین منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۹ خردادماه، با احتساب ایام بازداشت قبلی، به دلیل پرونده های دیگر وی در دادگاه های انقلاب و کیفری قزوین، با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر