۱۴۰۲ خرداد ۱۶, سه‌شنبه

سحر مصیبی، کارگردانی که مجبور به مهاجرت شد: «زن بودن خط قرمز است»


 از آغاز اعتراض‌های «زن، زندگی، آزادی» یکی از پیشروترین گروه‌های زنان که در مبارزه با حجاب اجباری به میدان آمدند، زنان سینماگر بودند؛ مبارزه‌ای که می‌دانستند ارزان تمام نخواهد شد.

در این مدت بازیگران سرشناس بسیاری به شکل علنی مخالفت خود را با حجاب اجباری نشان داده‌اند. از کتایون ریاحی و فاطمه معتمد‌آریا، تا افسانه بایگان، گلاب آدینه و ترانه علیدوستی.

در این مدت گزارش‌های بسیاری نیز از فشارها بر این زنان منتشر شده است؛ گزارش‌هایی که نشان می‌دهد علاوه بر تهدید و پرونده‌سازی و بازداشت و حتی محاکمه، آن‌ها ممکن است با محرومیت‌های بیشتری نیز روبه‌رو شوند.

سحر مصیبی، یکی از همین زنان است؛ فیلمسازی که با مستند خود «از صفر تا سکو»، (که به زندگی خواهران منصوریان، قهرمانان ووشوی دنیا می‌پردازد) مورد توجه بسیاری قرار گرفت و چندین جایزه داخلی و بین‌المللی را از آن خود کرد. او از جمله کسانی بود که تصویری بی‌حجاب از خود در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

این اقدام او موجب شد که در نهایت، اکران عمومی فیلم داستانی او به نام «اورکا»، با بازی ترانه علیدوستی، در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد و در نهایت به مهاجرت او از ایران انجامید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر