۱۴۰۲ تیر ۲۰, سه‌شنبه

سرکوب جامعه مدنی؛ احضار نرگس محمدی، بازداشت زهرا سعیدیان‌جو


 براساس یادداشتی که در حساب کاربری اینستاگرام «نرگس محمدی»، کنشگر شناخته شده حقوق‌بشر منتشر شده، او برای برای پنجمین پرونده خود طی شش ماه گذشته، به دادسرای امنیت اوین ناحیه ۳۳ احضار شده است.

هم‌زمان منابع آگاه از بازداشت «مجدد زهرا سعیدیان‌جو»، خواهر «میلاد سعیدیان‌جو»، از جان‌باختگان اعتراضات سراسری در شهر ایذه خبر داده‌اند.

روز دوشنبه ۱۹تیر۱۴۰۲ در حساب اینستاگرام نرگس محمدی یادداشتی منتشر شده که در بخشی از آن چنین آمده است: «۲۸ خرداد ماه، نرگس محمدی طی ابلاغیه‌ای از سوی شعبه دوم دادسرای امنیت، به این شعبه احضار شده که همچون دفعات پیشین، حاضر به اعزام نشده است.»

این گزارش تایید می‌کند که در شش ماه گذشته، این پنجمین پرونده‌ای است که علیه نرگس محمدی و با شکایت وزارت اطلاعات باز شده است.

این پرونده‌سازی‌ها علیه خانم محمدی به‌دلیل فعالیت‌های او در زندان رخ داده و در شعبه سوم دادسرای امنیت به جریان افتاده است.

در ادامه این گزارش همچنین گفته شده که براساس این پنج پرونده، خانم محمدی تاکنون یازده بار با احضاریه‌هایی که در دفتر بند زنان اوین به او ابلاغ شده، احضار شده که در هیچ کدام از جلسات شرکت نکرده است.

نرگس محمدی بارها صراحتا اعلام کرده است که «حکومت نمی‌تواند با پرونده‌سازی‌ها و برگزاری محاکمات و صدور احکام پی در پی او را وادار به سکوت کند و در هیچ دادگاهی حضور نخواهد یافت.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر