۱۴۰۲ تیر ۲۲, پنجشنبه

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی حمیده زراعی در زندان کچویی کرج


 حمیده زراعی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، علیرغم گذشت بیش از چهل روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان کچویی کرج بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمیده زراعی در زندان کچویی کرج در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

یک منبع نزدیک به خانواده وی در این خصوص به هرانا گفت: “بیش از یک ماه است که از برگزاری جلسه بازپرسی خانم زراعی میگذرد. وی در بلاتکلیفی بسر میبرد و دیگر به پرونده وی رسیدگی نشده است.”
روز چهارشنبه دهم خردادماه جلسه بازپرسی حمیده زراعی، در شعبه بیست و دوم دادسرای عمومی و انقلاب کرج برگزار شد. وی در تاریخ هشتم خردادماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و پس از گذشت دو روز به زندان کچویی کرج منتقل شد.

خانم زراعی پیشتر در تاریخ سیزدهم اردیبهشت ماه امسال، با دریافت ابلاغیه ای از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی به نفع گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی” به شعبه بیست و دو بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرج احضار شده بود.

حمیده زراعی، پیشتر در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۸ بهمن ماه سال گذشته به دنبال صدور بخشنامه “عفو” از زندان کچویی کرج آزاد شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر