۱۴۰۲ مرداد ۲۷, جمعه

فرمیسک بابایی، شهروند معترض همراه با خشونت در پاوه بازداشت شد


 فرمیسک بابایی، شهروند زن اهل شهرستان پاوه در آستانه سالگرد صدور فتوای جهاد علیه کُردستان، توسط نیروهای حکومتی به شکل بسیار خشونت‌آمیزی بازداشت و به بازداشتگاه‌ نهادهای حکومتی منتقل شده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، ظهر روز پنج‌شنبه ٢۶ مرداد ۱۴۰۲ (١٧ آگوست ۲۰۲۳)، فرمیسک بابایی، شهروند اهل پاوه توسط نیروی حکومتی در این شهر بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شد.

به گفته منابع هه‌نگاو در پاوه، همزمان با برگزاری مراسمی ویژه در آستانه سالروز صدور فتوای جهاد خمینی علیه کُردستان در سالن امتحانات آموزش و پرورش شهر پاوه، فرمیسک بابایی، شهروند معترض به این مراسم، توسط نیروی حکومتی به طرز بسیار خشونت‌آمیز همراه با اهانت بازداشت شده است.

به گفته یکی از شاهدان عینی، احسان عظیمی، کارمند اطلاعات سپاه وحدت پاوه و اداره پست این شهرستان، سلام دشه‌ای، از کارکنان گمرک پاوه در برخورد توهین‌آمیز و بازداشت فرمیسک بابایی دخیل بوده‌اند.

روز ٢٨ مرداد ماه، سالروز فتوای جهاد روح‌اللە خمینی علیه مردم کُردستان است که پس از صدور آن، هزاران نفر در قالب گروه‌های مسلح ارتش، سپاه و نیروهای داوطلب با همراهی نیروی هوایی و پشتیبانی سنگین توپخانه وارد شهرهای کُردستان شدند و شروع به قتل‌عام جمعیت غیر نظامی کردند.

با استناد به آماری که در مرکز آمار و اسناد سازمان حقوق بشری هه‌نگاو ثبت شده است، تنها در سه سال پس از صدور فرمان جهاد علیه کُردستان توسط خمینی، دست‌کم ۵۱۸ شهروند کُرد از جمله ده‌ها زن و کودک توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعدام و یا تیرباران شده‌اند.

در سالیان بعد از حمله نظامی همە جانبه این کشتار وسرکوب با استصحاب فتوای جهاد خمینی توسط نیروهای امنیتی و نظامی در کُردستان تداوم داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر