۱۴۰۲ مرداد ۱۷, سه‌شنبه

نیلوفر حامدی و الهه محمدی متهم به «همکاری با دولت متخاصم آمریکا»



 

سخنگوی قوه قضائیه رژیم، مسعود ستایشی، ۱۰ مرداد به خبرنگاران گفت: «موضوع اتهامی دو خبرنگار، نیلوفر حامدی و الهه محمدی، ارتباطی با گزارش مرگ خانم مهسا امینی و حرفه خبرنگاری آنها ندارد. این دو متهم در مقاطعی همکاری هایی با دولت متخاصم آمریکا داشتند.»
مسعود ستایشی گفت:‌ «در تاریخ ۴ مرداد ۱۴۰۲ آخرین دفاع متهمان در دادگاه اخذ شد و وکلای متهمان تقاضای سه روزه برای ارایه لایحه دفاعیه خود خواستند که روز شنبه ۷ مرداد لایحه را تقدیم دادگاه کردند و پرونده در حال انشای رأی است. (روزنامه حکومتی انتخاب، ۱۰ مرداد ۱۴۰۲)

پیش از این سخنگوی قوه قضاییه اتهامات علیه نیلوفر حامدی و الهه محمدی را «همکاری با دولت متخاصم، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» مطرح کرده بود. (خبرگزاری حکومتی میزان، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲)

نیلوفر حامدی اولین عکس مهسا امینی در حالت کما در بیمارستان را منتشر کرد و الهه محمدی گزارشی از مراسم خاکسپاری مهسا و مصاحبه ای با پدر او را منتشر نمود.

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق، در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل و در اواخر آذر۱۴۰۱ به زندان قرچک ورامین منتقل شد. الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم میهن، در تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر