۱۴۰۲ شهریور ۱۲, یکشنبه

با انگیزه ناموسی؛ قتل یک زن توسط همسرش در ماهدشت


 یک زن در ماهدشت به دلیل شدت جراحات ناشی از ضربات چاقو توسط همسرش به قتل رسید. متهم پس از بازداشت دلیل این اقدام را ناموسی و ظن او نسبت به خیانت همسرش عنوان کرد. در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

فرمانده انتظامی ماهدشت در این خصوص گفت: “رسیدگی به این پرونده از ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه صبح دیروز به دنبال تماس اهالی محله ماهدشت درباره درگیری در محدوده میدان امام خمینی ماهدشت آغاز شد. گشت کلانتری در محل حضور یافتند و با پیکر خونین زن جوانی که توسط شوهرش با چاقو زخمی شده بود روبرو شدند.”

پیمان گودرزی افزود: “علی رغم تلاش تیم پزشکی زن جوان جان باخت. ضارب نیز که قبل از فرار توسط ماموران کلانتری دستگیر شده بود به اداره پلیس منتقل شد.”

متهم در اعترافات خود عنوان کرد: “به همسرم مشکوک بودم. وقتی صبح باهم برسر این موضوع باهم درگیر شدیم با چاقوی آشپزخانه به جانش افتادم، او نباید به من خیانت می‌کرد.”

جنایت‌ های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌ شود. در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر