۱۴۰۲ مهر ۸, شنبه

سپیده رشنو، بدون حجاب اجباری به دادگاه رفت؛ قوه‌قضائیه ایران او را به محکمه راه نداد


 سپیده رشنو، دانشجوی هنر، نویسنده و ویراستار مخالف حجاب اجباری در ایران،‌ با انتشار عکس بدون حجاب خود در مقابل ساختمان مجتمع قضایی ارشاد دادگستری در تهران از جلسه محاکمه خود خبر داد. از ورود او به ساختمان مجتمع قضایی «ممانعت به عمل آمد» و او در دادگاه حاضر نشد.

سپیده رشنو، صبح دوشنبه ۱۰ مهرماه در پستی در اینستاگرامش نوشت: «با همین پوشش، همراه با وکیلم آقای پناهی‌پور در دادگاهی حاضر خواهم‌شد.»

خانم رشنو به «تشویق به فساد و فحشا» و «تبلیغ علیه نظام» متهم شده است و می‌گوید که که مصداق این اتهامات اولین پست صفحه اینستاگرام او بوده که در آن عکسی بدون روسری منتشر کرده و ماجرای تعلیق خود از دانشگاه الزهرا تهران را شرح داده است.

در حالیکه میزان،‌ خبرگزاری قوه قضائیه ایران اعلام کرد که سپیده رشنو «در دادگاه حضور پیدا نکرد و وکیل وی لایحه دفاعی خود را به شعبه رسیدگی کننده پرونده ارائه کرد»، خبرگزاری فارس گزارش داد که از ورود او به ساختمان مجتمع قضایی «ممانعت به عمل آمد.»

خانم رشنو پیشتر با انتشار عکس خود در مقابل ساختمان مجتمع قضایی ارشاد،‌ در اینستاگرام خود نوشت که برای دفاع از اتهاماتی که مرتکب نشده است و برای دفاع از«حقِ انتخاب پوشش و حقِ نوشتن دربارهٔ آن‌چه بر من گذشته. برای دفاع از «زن» بودن؛ قسمتی از بدن به نام «مو» که همه-مرد و زن- به طور طبیعی آن را داریم» به این دادگاه می‌رود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر