۱۴۰۲ دی ۲۰, چهارشنبه

فاطمه سپهری به «بیماری‌های متعدد» مبتلا شده است

 خسرو علی‌کردی، وکیل فاطمه سپهری زندانی سیاسی در مشهد، در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه درباره در خطر بودن جان موکلش در زندان هشدار داد و خواستار «آزادی درمانی» او شد.

خسرو علی‌کردی در این نامه که روز پنج‌شنبه ۱۴ دی‌ در حساب کاربری مرکز مشاوره حقوقی دادبان در ایکس منتشر شده، با اشاره به «مشکلات متعدد روانی و جسمانی» از جمله عمل جراحی قلب باز، سه بار جراحی دست چپ، بیماری حاد چشم، و افسردگی فاطمه سپهری در زندان تاکید کرده که قانون در این گونه موارد توقف اجرای حکم تا بهبودی کامل زندانی بیمار را پیش‌بینی کرده است.

این وکیل دادگستری در بخشی از نامه‌اش به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، تلاش‌هایش برای توقف اجرای حکم زندان به دلیل «وضعیت حاد» بیماری فاطمه سپهری را «بدون نتیجه» توصیف کرده است.

یک هفته قبل هم مادر و برادر فاطمه سپهری با اطلاع‌رسانی درباره وخامت حال این زندانی، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را مسئول سلامتی او و دو برادر زندانی‌‌اش معرفی کردند.

پیش‌تر سازمان حقوق بشر ایران ضمن ابراز نگرانی از عدم دسترسی زندانیان سیاسی به خدمات درمانی، خواستار آزادی فوری فاطمه سپهری برای انجام مراحل درمانی در خارج از زندان شده بود.

محمود امیری مقدم، مدیر این سازمان، حبس خانم سپهری به دلیل ابراز عقیده را غیر‌قانونی خوانده و «محروم کردن عامدانه» اواز خدمات درمانی مناسب را مصداق شکنجه و موجب به‌خطرافتادن جان او دانسته بود.

وکیل فاطمه سپهری در بخشی از نامه اخیرش خاطرنشان کرده که رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد، هادی منصوری، در یک رسیدگی «ناعادلانه» فاطمه سپهری را به ۱۸ سال زندان محکوم کرد که ۱۰ سال از این مجازات قابل اجرا است.

خسرو علی‌کردی پیشتر در گفت‌و‌گو با صدای آمریکا، ویژگی‌های فاطمه سپهری از جمله محجبه، قرآن پژوه، و همسر شهید بودن او همزمان با تقابل علنی‌اش با جمهوری اسلامی و رهبر نظام را دلیل اعمال فشارهای زیاد حکومت بر او دانست.

محمدحسین و فاطمه سپهری دو فعال سیاسی اهل مشهد و از امضا‌کنندگان بیانیه موسوم به «بیانیه ۱۴» هستند که در آن از علی خامنه‌ای خواسته شد تا برای نجات ایران از حکومت استعفا دهد و انتخاب نوع حاکمیت ایران را به مردم بسپارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر