۱۴۰۲ اردیبهشت ۹, شنبه

حجاب اجباری به سنگ قبرها رسید؛ شهرداری کرمانشاه خواستار تعویض فوری عکس شد

 مرکز اطلاع‌رسانی شهرداری کرمانشاه، پس از انتشار تصویر سنگ قبر دختری در شبکه‌های اجتماعی با عکس بدون حجاب او، خواستار تعویض سریع آن شد.

این مرکز اعلام کرد: «از خانواده‌های متوفی هنگام دریافت مجوز تدفین، تعهدنامه‌ عدم درج تصاویر بانوان را اخذ می‌کنیم که متأسفانه این خانواده رعایت نکرده و درخواست شده هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض آن اقدام شود.»

در این بیانیه آمده که خانواده مرحومه «ه. ش.» هنگام دریافت مجوز تدفین، این «تعهدنامه را امضا کرده‌اند، اما متأسفانه چند ماه پس از تدفین و در خارج از ساعت اداری اعلام شده و همچنین به دور از چشم نگهبانان اقدام به نصب تصویر این مرحومه بر روی سنگ قبر می‌کنند.»

در این بیانیه آمده است: «علی‌رغم تماس‌های مکرر و با وجود ارائه فرصت بنابر درخواست خانواده متوفی، هنوز اقدامی صورت نگرفته و سازمان آرامستان شهرداری کرمانشاه نیز در حال طی مراحل قانونی برای برداشتن این تصویر از روی سنگ قبر است.»

این نخستین‌ بار نیست که با درج عکس بدون حجاب زنان بر روی سنگ قبر مخالفت رسمی می‌شود.

مخدوش کردن، برداشتن و پوشاندن سنگ قبر حاوی عکس زنان در دیگر شهرهای ایران نیز پیشتر خبرساز شده بود.

سعید غضنفری، مدیرعامل وقت سازمان بهشت زهرا در سال ۱۴۰۰، گفته بود نصب عکس بدون حجاب روی قبر زنان ممنوع است و انتظامات بهشت زهرا «جلوی نصب سنگ‌های با تصاویر مکشوفه و غیرمتعارف» را می‌گیرد.

این خبر همزمان با حضور گسترده زنان بدون حجاب اجباری در اماکن عمومی شهرهای مختلف ایران منتشر می‌شود.

مخالفت مقام‌های جمهوری اسلامی با پوشش اختیاری به اندازه‌ای است که حتی اجازه درج تصویر بدون حجاب زنانی که فوت شده‌اند را نیز نمی‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر