۱۴۰۲ خرداد ۷, یکشنبه

زینب خنیاب پور به دادسرای بهبهان احضار شد


 زینب (بهار) خنیاب پور، شهروند ساکن بهبهان، با دریافت ابلاغیه ای به دادسرای این شهر احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زینب خنیاب پور، به دادسرای بهبهان احضار شد.

بر اساس ابلاغیه ای که در تاربخ سوم خردادماه صادر و به دست این شهروند رسیده است، خانم خنیاب پور باید ظرف مدت پنج روز برای اخذ آخرین دفاع در خصوص اتهامات “حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی” و “تبلیغ علیه نظام” در دادسرا حاضر شود.
به گفته یک منبع مطلع: “محل کسب این شهروند در آذر سال گذشته به دلیل پیوستن به اعتصابات سراسری پلمب و پرونده ای با اتهامات کشف حجاب و تبلیغ علیه نظام برای وی گشوده شد که این پرونده در اواخر بهمن مشمول عفو و محل کسب وی رفع پلمب شد. محل کسب این شهروند در اسفند ماه مجددا پلمب شد و او در تاریخ هجدهم اسفندماه برای پیگیری رفع پلمب محل کسب خود به فرماندهی انتظامی بهبهان مراجعه کرده بود که با دستور علیرضا آلاله فرمانده اطلاعات انتظامی، بازداشت و پرونده ای جدید با اتهامات پیشین برای وی گشوده شد. خانم خنیاب پور پس از ساعاتی به قید ضمانت آزاد شد.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “نیروهای اداره اطلاعات اواخر اسفند رمز دو صفحه کاری این شهروند را گرفتند و اکنون یکی از ادمین های صفحات مجازی خانم خنیاب پور، نیروهای اداره اطلاعات هستند.”

فروشگاه لباس این شهروند در تاریخ چهاردهم آذر سال گذشته به دلیل پیوستن به اعتصابات سراسری و امتناع از انجام فعالیت های روزانه، پلمب شد. زینب (بهار) خنیاب پور در تاریخ سی آذرماه در حالی که برای انجام مراحل فک پلمب محل کسب خود به شعبه یک کیفری دادگستری بهبهان مراجعه کرده بود، به دستور بازپرس مرادی بازداشت و نهایتا روز سه شنبه ششم دی ماه از زندان سپیدار اهواز آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر